Pluim voor onderwijspersoneel

Op 22 april 2009

Onderwijskundig pedagoog Theo Francken, tevens provinciaal voorzitter van N-VA, geeft tekst en uitleg over het verslag. 'Er is sprake van een gemotiveerd, dynamisch pedagogisch team en een veilig en stimulerend pedagogisch klimaat waarin de kinderen maximale ontwikkelingskansen krijgen', aldus Francken.

De inhoudelijke sterkte steekt schrik af tegen de waslijst aan opmerkingen over de infrastructuur. De opmerkingen gaan van een gebrekkig sanitair, over onveilige elektrische verlengsnoeren tot een reeks opmerkingen in verband met de brandveiligheid. 'Meer nog, in Pellenberg stelde de inspectie vast dat een kleuterklasje is ingericht in een vroegere kleine sanitaire ruimte en niet beantwoordt aan de regels. Deze huisvesting biedt onvoldoende mogelijkheden om de kleuters toe te laten zich maximaal te ontwikkelen', aldus nog Francken.

N-VA roept het gemeentebestuur op om snel werk te maken van de renovatie in Pellenberg en Binkom. De nieuwbouw in Linden kan als voorbeeld dienen.

De voorbije maanden besliste het gemeentebestuur al om een achttal nieuwe klassen te bouwen in Pellenberg en onderhouds- en renovatiewerken uit te voeren in Binkom.