23 kandidaten voor een beter Lubbeek

Op 27 juni 2012

Eergisteren werd in aanwezigheid van meer dan 200 leden en sympathisanten de gemeenteraadslijst van N-VA Lubbeek voorgesteld. N-VA is hiermee de eerste partij te Lubbeek die met haar volledige lijst komt.

“Met 11 vrouwen en 12 mannen gaan we naar de Lubbekenaar. Onze lijst is een goede mix tussen jong en oud, de jongste kandidaat is 20 jaar, de oudste 75. Daarnaast hebben we ook voor een goede spreiding over de verschillende deelgemeenten Linden, Pellenberg, Binkom en Lubbeek. Het overgrote deel van onze kandidaten is actief in het lokale verenigingsleven. Dit betekent een enorme meerwaarde, N-VA Lubbeek weet zo wat er leeft in de gemeente.” stelt een fiere voorzitter Davy Suffeleers.

Lijsttrekker Theo Francken: “N-VA Lubbeek schuift 3 beleidsprioriteiten naar voor. Ten eerste wil N-VA Lubbeek op een constructieve manier aan politiek doen. Daarom beloven we enkel deel te nemen aan een coalitie met een brede bestuursmeerderheid. Zo kan de gemeente niet gegijzeld worden door deze of gene,  die dreigt met overlopen. Het politieke geruzie moet stoppen: dit werkt niet alleen veel inwoners op de zenuwen, het zorgt ook voor een bestuurlijke stilstand. Lubbeek ligt in feite al 3 jaar stil.”

“Ten tweede zetten we in op goed bestuur. Dit betekent voor ons efficiënt besturen, elke cent moet twee keer omgedraaid worden, maar het betekent ook deugdelijk besturen: met de N-VA komt er een modern personeelsbeleid zonder politieke benoemingen. Na 30 jaar liberalen aan de macht moet de vriendjespolitiek uit het gemeentehuis geborsteld worden.” aldus topkandidate Tania Roskams.

“Ten derde willen we werk maken van aantrekkelijke dorpscentra. Zowel in Lubbeek (nieuw cultureel centrum, heraanleg Dorpsstraat, fiets- en voetpaden Bollenberg/Lubbeekstraat), Linden (Kasteelhoeve, voetbalveld, parkeerproblemen) Pellenberg (school, dorpscentrum) als Binkom (Tiensesteenweg, bouw school en Chiro) ligt er veel werk op de plank. De N-VA belooft elke deelgemeente gelijk te behandelen. Dit alles echter zonder de belastingen te verhogen. We moeten er wel over nadenken of het noodzakelijk is alle personeelsleden die op pensioen gaan, automatisch te vervangen.” besluit kandidaat-burgemeester Francken

LIJST N-VA LUBBEEK 14/10/2012

1. Theo FRANCKEN, Houwaartstraat 106, 3210 Linden, Lid van de Kamer van Volksvertegenwoordigers, Interesses: Kandidaat-burgemeester, goed bestuur
  2. Tania ROSKAMS, Minnezang 15, 3210 Linden, Hoogleraar KULeuven, Interesses: Gezondheidszorg, jeugd-, sport- en milieubeleid