"Heraanleg Dorpsstraat op lange baan"

Op 14 mei 2010

"Al meer dan 25 jaar wachten de bewoners uit Lubbeek op een heraanleg van hun Dorpsstraat. Het is een druk bereden en uiterst smalle baan waar een grote basisschool en een kinderdagverblijf gelegen zijn. Het is er levensgevaarlijk", klaagt Theo Francken van N-VA Lubbeek aan.

De Dorpsstraat blijkt een heikel punt in Lubbeek. "Er zijn amper voetpaden, laat staan  fietspaden. Het is er heel smal, gewoonweg uiterst onveilig", zegt Theo Francken, voorzitter  bij N-VA Lubbeek. "De gemeente lijkt bereidt overal werken uit de voeren, maar de  Dorpsstraat wordt al 25 jaar genegeerd. De ouders laten zelfs hun kinderen niet meer naar  de school fietsen omdat het te gevaarlijk is."

In de straat zouden in de toekomst naast een heraanleg ook rioleringswerken moeten  plaatsvinden. "Er wordt gezegd dat het zinloos is om de weg tweemaal open te breken, maar  ondertussen blijft het dossier wel stof vergaren. Het wordt keer op keer op de lange  baan geschoven", vervolgt Francken.

"De Dorpsstraat is heel belangrijk voor ons, we gaan er zeker iets aan doen", reageert  burgemeester Freddy Vranckx. "We zijn van plan om eind juni eens samen te zitten met  zowel Aquafin als met de intercommunale voor riolering Riobra. Dan zullen we correcte  informatie kunnen geven en kunnen we meteen ook stappen ondernemen."